Háromból két frissrendszámos autó már külföldről jön
Áprilisban első ízben fordult elő, hogy egyetlen hónapban több mint 12 ezer használt autót regisztráltak az országban. Viszont egyre idősebb kocsikat hoznak.
Áprilisban első ízben fordult elő, hogy egyetlen hónapban több mint 12 ezer használt autót regisztráltak az országban. Viszont egyre idősebb kocsikat hoznak.
Jelentősen nőtt a Volkswagen, az Audi, a SEAT és a Skoda használt autók értéktartása az elmúlt két év során - derült ki az EurotaxGlass's Magyarország piaci elemzéséből. Ennek következtében magasabb maradványértéken lehet értékesíteni ezeket a járműveket, mint 2014-ben vagy 2015-ben. A felmérésből az is látható, hogy a dízel ügy nem volt hatással a használt autók eladhatóságára.
A nagyobb vállalatok az autóbeszerzések során inkább új autókat vásárolnak, azonban a kkv-k esetében jó alternatívát jelentenek a minőségi, ellenőrzött múltú használt autók is. Az országos márkakereskedői hálózattal rendelkező Das WeltAuto telephelyein éppen ezért az elmúlt időszakban jelentősen nőtt a céges vevők száma: míg korábban a magánvásárlók voltak többségben, az elmúlt évben már ötven százalékra emelkedett a vállalatok aránya. Ezzel persze az újautós statisztikát még közel sem érte el a használt autós terület, hiszen ott a vásárlók 80-90 százalékát teszik ki cégek.
Húsz éves rekordot döntött meg tavaly az autó import, ugyanis 120 000 négykerekűt hoztak be magánszemélyek és autókereskedők külföldről. A kétes előéletű kocsik sok szempontból ártanak a hazai állománynak, már csak abból a szempontból is, hogy a behozott négykerekűk hatvan százaléka tíz évnél idősebb volt. Ezzel párhuzamosan az országon belüli használt autó értékesítések száma is gyarapodott: 545 000-nél több gépkocsit írtak át az elmúlt év során.
Gépjárműkereskedők szerint a műszaki vizsga adatainak is be kellene kerülni a nemrégiben indult online gépjárműadat-lekérdező rendszerbe.
Egy ismert használtautó-portálon hirdetik a régi miskolci villamosokat. A Bécsből átvett, piros szerelvényeket lehet megvenni, amelyeket már a borsodi megyeszékhelyen is leselejteztek. Nemcsak a vételárat kell kipengetniük a vevőknek, a szállítás is az ő költségük.
A használtautó-vásárlók nagy része álmait kergetve keresi az igényeinek megfelelő, kifogástalan állapotú autókat, így könnyen esik a gépjárművásárlás csapdájába. A vevők hajlamosak fenntartás nélkül kezelni a kereskedők online hirdetéseit és jól csengő állításait, illetve az azokat alátámasztó dokumentációkat. Hogy megelőzzük a bajt, egy konkrét eseten keresztül mutatjuk be a vásárlás buktatóit. Főhősünk egy Ford Transit Connect 1.8 TDCi-t vásárolt meg jóhiszeműen, a vétel során pedig minden olyan hibát elkövetett, amibe egy ártatlan ügyfél belefuthat.
Sokan döntenek használt autó vásárlása mellett, ám egyesek rossz tapasztalatai miatt jogosan tartanak attól, hogy ezzel jelentős kockázatot vállalnak. Amennyiben használt autó vétel előtt áll, készüljön fel előre a lehetséges buktatókra, így elkerülheti a csalódást.
Folyamatosan nő az adásvételek száma, és az átlagár is. 2016 első negyedévében is töretlenül emelkedik a használtautó-index.
A királyi jármű 2012-ben készült, 2014-ig használta őfelsége.
Ritkán kapni betekintést, hogy a velünk együtt 4,5 milliós használtautó-piacon milyen trendek vannak pontosan. A magyarok három fő kedvence az Opel Astra, a BMW 3-as és a Suzuki Swift. A használt autók átlagára 1,79 millió forint körül mozgott, miközben a koruk bőven meghaladja a 11 évet.
...és abból is az öregebbet - derül ki az autóvásárlási statisztikából.
A Z-Tune kivitelből mindössze 19 példányt készítettek, így már a ritkaságánál fogva is egy vagyont ér, de emellé 500 lóerős motor és összkerekes hajtáslánc is jár, amitől a leggyorsabb szériaautók egyikének számít. Az ára is ezt tükrözi.
Hiába kérhető le tavaly óta vásárlás előtt a központi adatbázisból a járművek kilométeróra-állása, a nyilvántartás valamiért tele van emelkedő, majd hirtelen csökkenő kilométeradatokkal. A Totalcar szerint ennek fő oka, hogy sok nepper még mindig könnyen visszatekeri az eladásra kívánt autók kilométer-mutatóját, és az adatbázisban lévő ellentmondások egyelőre egyik hivatalt sem zavarják.
Évről évre jelentősen élénkül a használtautó-piac tavaly 22 százalékkal több autó forgott a vevők között, mint egy évvel korábban. Az átlagár év végére elére az 1,67 millió forintot.
Az idén is rekordot döntött a használt autók behozatala. Várakozások szerint az év végéig 123 ezer importautó kerül az országba. Ez azt jelenti, minden ötödik, idén gazdát cserélő használt autó már külföldről érkezett. Miközben a belföldi adás-vételben az Opel és a Suzuki a favorit, addig az importban a Volkswagen és a Ford.
Újabb bizonyíték került elő, arról, hogy a Volkswagen kibocsátási manipulációjáról évek óta tudott a német kormány. Eközben a használt dízel Volkswagenek ára zuhanásnak indult Amerikában, különösen az internetes értékesítés nehéz. A Ford pedig dögkeselyűként vetette rá magát a csalódott volkswagenesekre.
Minden eddigi szintet meghaladt a használtautó-import, júniusban 11 400, júliusban 11 300, augusztusban pedig 9900 használt kocsit hoztak be Magyarországra.
Néhány éve még a kerekek megcsúszását akadályozó ESP is komoly extra volt, ma már a keréknyomás-ellenőrző sem számít kiemelkedő plusz biztonsági felszereltségnek egy használt autóban. A hasznaltauto.hu összeszedte, hogyan változott a biztonsági felszerelések elterjedtsége a magyarországi használt autókban.
Az év közepére tovább gyorsult a használtautó-import növekedése, három hónap alatt 135 ezer használt autót adtak el.